تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده در سئو چیست؟
مهم نیست یک وبلاگ داشته باشید یا یک وبسایت سازمانی یا یک صفحهی ساده در شبکههای اجتماعی. هر کس که به شکلی در فضای عمومی آنلاین فعالیت دارد، علاقمند به جذب بازدیدکننده است. یکی از روشهای ورود بازدیدکنندگان به صفحهی شما، از طریق موتورهای جستجو است: گوگل، یاهو و سایر شرکتهایی که این خدمات را ارائه میدهند.
بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد میشوند را میتوان به دو گروه تقسیم کرد: بازدیدکنندگان ارگانیک یا طبیعی و بازدیدکنندگان خریداری شده. وقتی که لینک صفحات شما در فهرست جستجوی گوگل و یاهو و دیگر موتورهای جستجو ظاهر میشود، بازدیدکنندگان به صورت طبیعی به سمت سایت شما هدایت میشوند. وقتی که به موتورهای جستجو پول میپردازید تا برای شما در بالا یا کنار صفحه خود، با توجه به کلمات جستجو شده توسط مشتری، تبلیغ کنند، عملاً بازدیدکنندگان را خریداری کردهاید.